06.07.2018, 12:14

Rodzinny dramat Whitney Houston

Film „Whitney” to próba wyjaśnienia czemu Whitney Houston była tak nieszczęśliwa, mimo posiadania jednego z najwspanialszych głosów w historii popu. Co powodowało, że potrafiła spędzić pół roku w piżamie przed telewizorem, czekając aż dilerzy dowiozą jej towar. Dokument wypełniony jest wspomnieniami najbliższych artystki, niepublikowanymi wcześniej filmami oraz muzyką, która już dziś uzyskała status nieśmiertelności. Mija właśnie sześć lat mija od śmierci divy, która zmarła wskutek wyniszczenia organizmu narkotykami.

 „Whitney” to produkcja, która otrzymała pełną zgodę i poparcie rodziny oraz spadkobierców wokalistki.  I to oni wypowiadają się w filmie. Wśród najważniejszych wywiadowanych osób znalazła się m.in. Ellen White, przyjaciółka rodziny znana jako „Ciotka Bae”, która wychowała córkę Houston, Bobbi Kristinę. Długoletnia osobista asystentka gwiazdy, Mary Jones, również okazał się nieocenionym źródłem informacji.

- Mary jest w tym wszystkim głosem rozsądku -  mówi reżyser filmu - jest bardzo naturalna i bezpośrednia, w tym sensie, że ufasz wszystkiemu, co mówi. Myślę, że dla widzów Mary jest przewodnikiem po całym tym szaleństwie -  kwituje filmowiec.

Film zawiera także wywiady z gigantami przemysłu muzycznego, jak Kenneth „Babyface” Edmonds czy Antonio „L.A.” Reid. Reżyser muzyczny Rickey Minor dzieli się historią z innowacyjną interpretacją  hymnu narodowego przez Houston, zaś ochroniarze, menedżerowie i dyrektorzy firm płytowych wspominają Whitney tak, jaką ją znali.

Niemniej to wywiady z członkami rodziny Houston okazują się najbardziej pouczające. Starsi bracia Whitney, Michael i Gary, otwarcie dyskutują o używaniu narkotyków, które niestety towarzyszyły piosenkarce przez większość jej kariery. Mówią także o przełomowych doświadczeniach z dzieciństwa.

- Zrobiłem trzy wywiady z Michaelem i Garym i czasami czułem się jak podczas sesji terapeutycznej – mówi reżyser - za każdym razem szliśmy coraz głębiej, ponieważ, jak mówi Gary w pewnym momencie: to rodzina z wieloma sekretami.

Inni członkowie rodziny podchodzili do wynurzeń przed kamerą z większą rezerwą. Na przykład matka Whitney, Emily „Cissy” Houston, która nigdy nie osiągnęła wyżyn, na które liczyła jako artystka solowa, żądała doskonałości od utalentowanej córki. Whitney przerzucana między krewnymi, podczas gdy jej matka była w trasie była też prześladowana jako dziecko (była m.in. molestowana seksualnie przez ciotkę). Dodatkowo Whitney jako dziecko myśli, że ma idealną rodzinę, ale nagle wszystko eksploduje. Z powodów opisanych w dokumencie, fundamenty rodziny Houston zostają radykalnie zburzone, gdy ojciec John Whitney porzuca Cissy.

- Whitney w jednej chwili uświadamia sobie, że relacje łączące jej rodziców nie są tak doskonałe, jak to sobie wyobrażała -  wyjaśnia reżyser - do końca życia wokalistka fantazjowała, że jej rodzice wrócą do siebie. Myślę, że fakt, że się rozstali, wydawał się Whitney trochę jak pęknięcie w materii ziemi - dodaje.

Przeprowadzony w kościele w Newark wywiad z małomówną Cissy Houston to niezwykle poruszający fragment dokumentu.

- Straciwszy zarówno córkę, jak i wnuczkę, Bobbi Kristinę, Cissy odczuwa tak wiele bólu, że jej niedługa wypowiedź w kościele i tak mocno uświadamia widzom, kim jest i co przeżywa ta postać – mówi reżyser.

Film zawiera również krótki wywiad z byłym mężem Whitney, piosenkarzem Bobbym Brownem.

- Bobby ekonomicznie obchodzi się z prawdą - śmieje się twórca filmu - myślę, że to znamienne, że rozmowa z nim więcej mówi o nim samym niż o Whitney.

Dokument zawiera również materiały od długoletniej fryzjerki Whitney, Ellin LaVar.

- Miała całą torbę małych taśm wideo 8 mm” - zauważa producentka Lisa Erspamer. Ellin i Whitney były jeszcze dziećmi, kiedy to wszystko się zaczęło. Kiedy podróżowały po świecie, Ellin wszystko rejestrowała swoim aparatem fotograficznym.

Film od dziś na ekranach kin.

Houston sprzedała w sumie ponad 200 milionów płyt na całym świecie, a w 2001 roku podpisała bezprecedensowy kontrakt płytowy o wartości 100 milionów dolarów. Nagrywała zarówno czyste popowe hity, jak choćby „I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me)”, pościelowe ballady, jak „The Greatest Love of All”, jak i dynamiczne utwory R&B, w tym „I’m Your Baby Tonight”. Wysoko ceniona przez kolegów z branży, została uhonorowana siedmioma nagrodami Grammy.

autor: redakcja Damosfery

zdjęcia: Kino świat

 

 

 

Galeria:

 
 
 

Komentarze

 
 

Dodaj Komentarz

Sponsorzy

Partnerzy

Newsletter

Zapisz się na newsletter

Damosfera InstagramDamosfera TwitterDamosfera Youtube


Copyright 2014 by Damosfera
Projekt i realizacja JMC.

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies

Zamknij X